Obsługa prasowa prezydencji
Telefon
Biuro Obsługi Medialnej (Sejm): +48 22 694 22 15
Biuro Obsługi Medialnej (Sejm):
+48 22 694 22 15
Centrum Informacyjne Senatu (Senat): +48 22 694 90 96
Centrum Informacyjne Senatu (Senat):
+48 22 694 90 96
Prezydencja w mediach społecznościowych
Godziny pracy
Adres do korespondencji
Sejm
Senat
Kancelaria Sejmu
Biuro Obsługi Medialnej
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa
Polska
Kancelaria Senatu
Centrum Informacyjne Senatu
Wiejska 6/8
00-902 Warszawa
Polska
Sejm
Kancelaria Sejmu
Biuro Obsługi Medialnej
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa
Polska
Senat
Kancelaria Senatu
Centrum Informacyjne Senatu
Wiejska 6/8
00-902 Warszawa
Polska
Centrum Prasowe
Na potrzeby poszczególnych wydarzeń do dyspozycji mediów udostępnione jest Centrum Prasowe – pomieszczenie nr 101 w głównym gmachu Sejmu oraz nr 179 w budynku Senatu. Znajdują się tam stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu (Wi-Fi), drukarką, faksem.
O zasadach obsługi medialnej będziemy informować każdorazowo w komunikatach prasowych zapowiadających dane wydarzenie. Prosimy śledzić naszą stronę internetową i media społecznościowe.
Zasady wstępu na teren parlamentu
Pozostałych dziennikarzy zapraszamy do zgłaszania się po jednorazową kartę prasową (ważną w dniu, na który została wydana). Można ją otrzymać po przesłaniu na adres press@parleu2025.pl :
Pozostałych dziennikarzy zapraszamy do zgłaszania się po jednorazową kartę prasową (ważną w dniu, na który została wydana). Można ją otrzymać po przesłaniu na adres press@parleu2025.pl :
wzoru obowiązującej w redakcji legitymacji prasowej (wnioskodawca musi posiadać ważną legitymację zgodną z wzorem);
imienia i nazwiska osoby, na rzecz której ma być wystawiona karta;
numeru PESEL (w przypadku dziennikarzy z zagranicy – numeru paszportu);
danych redakcji (nazwa, adres do korespondencji, telefon);
daty wizyty w parlamencie;
numeru telefonu do osoby, dla której ma być wystawiona karta.
Zasady porządkowe
– Kartę prasową należy nosić zawieszoną lub przypiętą do ubrania w widocznym miejscu – nie wolno jej udostępniać innej osobie.
– Budynki Sejmu i Senatu mają oznaczenia literowe, a wejścia są ponumerowane cyframi rzymskimi – dziennikarze mogą korzystać z wejść DV (do Sejmu) i BII (do Senatu).
– Osoby wnoszące sprzęt, m.in. kamery, mikrofony, magnetofony, aparaty fotograficzne, statywy, sprzęt oświetleniowy, korzystają z wejścia DV.
– Osoby wychodzące z budynku mogą korzystać z wszystkich wejść, z wyjątkiem wejścia CI (głównego wejścia do Sejmu).
– Kontrola dokumentów i bezpieczeństwa jest dokonywana przez funkcjonariuszy Straży Marszałkowskiej – należy okazać przepustkę, a na żądanie funkcjonariusza także dokument tożsamości ze zdjęciem. Kontroli pirotechniczno-radiologicznej podlegają zarówno osoby, jak i bagaż. Do parlamentu nie wolno wnosić broni, w tym: palnej, miotaczy gazu i innych urządzeń, których używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu, np. paralizatorów i noży.
– Osoby wchodzące do parlamentu są obowiązane do podporządkowania się poleceniom funkcjonariuszy Straży Marszałkowskiej wydawanym w celu zachowania porządku i bezpieczeństwa.
Wykorzystywanie zdjęć i filmów
w kontekście opisującym prezydencję Polski w Radzie Unii Europejskiej lub prace parlamentu,
pod warunkiem przestrzegania prawa autorskiego,
pod warunkiem odnotowania afiliacji: imię i nazwisko autora oraz nazwa instytucji (Sejm/Senat) w przypadku zdjęć; nazwa instytucji (Sejm/Senat) w przypadku wykorzystania fragmentu nagrania,
materiały nie mogą być elementem komercyjnej oferty żadnej agencji, stacji telewizyjnej, portalu ani innego podmiotu.